tiistai 20. maaliskuuta 2012

Turhalantien Taaperon kirjoituksia 7-vuotiaana


Tällainen ihana muisto löytyi sähköpostistani. Taapero osallistui tällä kirjoituksella Ilta-Sanomien lasten kirjoituskilpailuun 7-vuotiaana. Menestystä ei itse kilpailussa tullut, mutta silloin niin ajankohtainen aihe perheessämme nostaa kyllä edelleenkin pienen kyynelen silmäkulmaan, kun tätä luen. Vai mitä sanotte?




Eläinten jouluyllätys
Leivoimme pipareita kun äiti kertoi tarinan lapsuudestaan. ¨Jouluiltana pieni tyttö nimeltään Maria pystyi puhumaan kissansa kanssa ihmisten kieltä. Mutta en tiennyt onko tarina totta¨ kertoi äiti.
No minä päätin ottaa siitä selvää. Olin menevinäni nukkumaan jouluiltana ja kun kaikki nukkuivat niin minä hiippailin kuusen alle. Kuulin koirieni juttelevan olohuoneessa ja näin omin silmin, että koirat juttelivat keskenään. Kysyin niiltä mitä ne tekivät. Danny sanoi kuuntelevansa Alman tarinaa Olga äidistään, joka kuoli syksyllä. Alma kertoi vielä minulle että sillä oli ikävä äitiään ja näin kun Alma itki.
Minä ajattelin että äidin kertoma tarina oli sittenkin totta. Istuin koirieni viereen ja vastasin Almalle, että niin minullakin. LOPPU.

1 kommentti:

  1. Anonyymi3/22/2012

    tämä se liikuttaa aina kyyneliin :)

    -paula

    VastaaPoista